Az internetkapcsolata megszakadt, kérjük, ellenőrizze az internetkapcsolatát, frissítse az oldalt, és próbálja meg újra a műveletet.
Hiba történt a kérése feldolgozása során, kérjük, frissítse az oldalt, és próbálja meg újra.
tanácsadás

Sport

A mozgást egyértelműen senkinek nem akarjuk megtiltani, mert ez mindannyiunk számára rendkívül fontos életünk végéig. De… meg kell különböztetni a különböző fizikai tevékenységeket (aerob vs. anaerob). Először is, nem jó, ha a diéta első fázisába olyan új tevékenységeket von be, amelyekhez nincs hozzászokva (legalább 3 hónapig). Javasoljuk, hogy a diéta második vagy harmadik szakaszától kezdje a testmozgást.

 

Egy másik dolog, hogy az aerob edzés különösen alkalmas a diétára. Vagyis olyan gyakorlat, amely a maximális pulzusszám 60-70%-án van. Ez mérhető egy sportlaboratóriumban, vagy tesztelhető és kiszámítható különféle, az interneten elérhető képletekkel. Általánosságban azonban elmondható, hogy ez egy olyan tevékenység, amelyben az ember enyhén izzad, enyhén zihál, de még mindig közben tud beszélni. Sokan meglepődnek azon, hogy az aerob például tempós séta vagy otthoni takarítás. Ellenkezőleg, a futás a túlsúly miatt a túlnyomó többség számára gyakran túl nagy teher, ezért kevésbé hatékony a fogyásban. Megfelelő tevékenység például a kerékpározás, az úszás vagy a különféle gépek segítségével (pld. ellipszis, evezés, szobakerékpár és mások). Az ilyen tevékenységnek megszakítás nélkül, folyamatosan és legalább 45 percig kell tartania, mert az első 20 percben a szervezet csak a raktározott glikogént (a szénhidrátégetés terméke) égeti el, és csak ezután ürül ki az endorfin és mások, és a szervezet elkezdi a zsírt használni az energiaellátáshoz.

 

Az anaerob tevékenységek és az erősítő típusú gyakorlatok nem nagyon alkalmasak fogyókúrához. De mindig külön kell vizsgálni minden egyes tevékenységet. Vagyis mennyi ideig tart, összetett vagy izolált (azaz hány izmot edzünk), milyen a terhelés, hány ismétlés, milyen a pulzusszám stb. Mindenekelőtt nem jó laktátot képezni. Ez utóbbi olyan állapotot jelent, amikor az izmok tejsavval árasztódnak el, és másnap már fájdalmasak az izmok az edzésétől. Egy ilyen állapotból való felépüléshez nemcsak fehérjére, hanem szénhidrátokra is szükség van (akár 2,5-szer többre, mint fehérjére), és a protein diéta alacsony szénhidráttartalmú. A szervezetnek ekkor a glikogént fehérjéből vagy zsírból kell újra előállítania, és energetikailag alultáplálttá válhat. Ez rendkívüli fáradtságot vagy akár a súly stagnálását is okozhatja a diéta alatt.

 

Természetesen Önön múlik, hogyan edz a fehérjediéta alatt, de figyelembe kell venni, hogy a szervezet nem tud egyszerre izmot építeni és ugyanakkor fogyni. Az izommemórián belül a lehető legtöbbet erősítheti, és növelheti abszolút erejét a fogyás közben. Ezért jó, ha egyszerre mindig csak egy utat járunk. Először csökkentse a zsírt, majd építsen izomtömeget.

Az Ön kérdései

Sportolhatok az önök diétája mellett?

Igen, lehet sportolni diéta mellett, de a nagy intenzitású edzés nem ajánlott.

Nem találta meg a választ? Írjon nekünk!