Francia keto diéta

Írja be a kosárba a FEBRUAR6000 kedvezménykódot, és további 6 000 Ft kedvezményt kap 40 000 Ft feletti vásárlás esetén. Az akció 2021.2.28-ig érvényes.

Mennyi legyen a testzsír százalék aránya?

Testünk egészséges fejlődéséhez és működéséhez a testzsír mennyiségének a normális tartományban kell lennie. Minden eltérés veszélyt jelent az egészségünkre, mind a túlsúly, mind az elhízás, mind a soványság esetében. Amennyiben Ön a súlyát (vagy túlsúlyát) elfogadta, az szintén rendben van, de csak addig, amíg nem jelentkezik ezzel járó betegség vagy más egészségügyi szövődmények első jelei. Olyankor jó pozitív változást hozni az egészségére nézve.

Nem csak a túlzott zsírmennyiség okozhat problémát a testünkben, hanem annak hiánya és velejárója, a soványság. A soványság gyakran okoz fáradtságot és kimerültséget, a táplálékhiány csontritkulást (csontok elvékonyodását), vérszegénységet vagy hajhullást okozhat. Azok a személyek, akik kórosan soványak, általában csökkent immunitással rendelkeznek, testük rosszul szívja fel a zsírban oldódó vitaminokat (A, D, E, K). A hormonok szintjét és egyensúlyát is hátrányosan befolyásolja, ami nőknél befolyásolja a menstruációs ciklust - szabálytalan lehet vagy teljesen eltűnhet.

A testzsír százalékban lévő különbsége a nőknél és a férfiaknál a genetika miatt eltér. A nők a természet által hajlamosabbak a nagyobb zsírfelhalmozódásra a terhesség és az újszülött későbbi gondozása miatt. A női test zsírkészletet képez, amely tartalékként szolgál egy esetleges nehézség vagy éhínség időszakában. A "természet" így elegendő zsírellátást biztosít a magzat megfelelő fejlődéséhez és elegendő táplálékot a szoptatás alatt. A férfiaknál ez a szaporodási szükséglet nincs jelen, ezért optimális körülmények között kevesebb a zsírtartalmuk, mint a nőknél.

Hogyan állapítható meg az ideális súly?

Az ideális súly kiszámításának leggyakoribb, de sajnos a legkevésbé pontos módszere a BMI (Body Mass Index) paraméter, amely a normál súlyra vonatkozó útmutatónak tekinthető. Nem veszi figyelembe azonban a felesleges zsírt és a kevesebb izomtömeget, vagy ellenkezőleg a sportolók testfelépítését. Több izomzatuk van, ezért nem illeszkednek be a BMI "normális" tartományába. Épp ellenkezőleg, általában a túlsúlyos és az elhízottak csoportba tartoznak.

Forduljon tanúsított táplálkozási tanácsadóinkhoz, hogy ingyenes konzultációt kapjon az ideális zsír- és testszázalékról.

Egy másik kifejezés az úgynevezett "rejtett elhízás", amelyben a BMI a normál értékek optimális tartományán és súlyán alapul. A probléma azonban a zsír és az izom közötti különbség. Rejtett elhízás esetén az izomtömeg aránya kicsi, míg a zsírraktárak feleslegesek. Vizuálisan az ábra normálisnak tűnhet, de még mindig nagy mennyiségű zsír van benne. Megfelelő sporttevékenység mellett jó ezt az egyensúlyhiányt egészséges testté alakítani, csökkenteni a zsírellátást és izomtömeget gyarapítani.

Az optimális testsúly meghatározásához ismernie kell a test zsírtartalmát és az izomtömeg arányát. Ezeket az adatokat fizikai diagnosztikával lehet meghatározni, amelyre számos módszer létezik. Az egyik a bioimpendációs elemzés (BIA), amelynek elvén a táplálkozási tanácsadók igényesebb háztartási mérlegei vagy multifunkcionális eszközei működnek. A mérés során a készülék figyelembe veszi a vázizmok súlyát és egyéb mutatókat is, ennek köszönhetően pontos és átfogó értékelést kap testének összetételéről.

Pontosabb és egyben egyszerű módszer a kaliper segítségével való mérés, amelyet otthon is kényelmesen megtehet. A kaliper segítségével megmérik a bőrredők mennyiségét a hasban, a combban és a tricepszben. A professzionális zsírmérő Prodietix Kaliper segít az aktuális állapot pontos diagnosztizálásában, és motivációs segítséget nyújt a zsírvesztés csökkentő étrendek nyomon követésében is.

Egy másik népszerű módszer az úgynevezett WHR index, amely a derék és a csípő arányán alapul. Ez a mérés nagyon egyszerűen elvégezhető szabó mérőszalaggal.

A testzsírtartalom %-ának kritériumai.

Férfiak

Karcsú - kevesebb mint 10%

Normál - 10 - 20%

Erős - 20 - 25%

Elhízott - 25 - 30%

Súlyosan elhízott - több mint 30%

Nők

Karcsú - kevesebb, mint 20%

Normál - 20 - 30%

Erős – 30 - 35 %

Elhízott – 35 - 40 %

Súlyosan elhízott - több mint 40 %

Milyen a testalkata?

Ha kéznél van egy szabó mérőszalag, akkor könnyen megtudhatja, hogy milyen típusú alkata van a WHR módszerrel. Először mérje meg a derékbőségét a köldök szintje felett, ossza el ezt az értéket az ágyéki csontok alatti csípő területével. Az így kapott érték meghatározza azt a testtípust, amelyre jellemző a zsír eloszlása ​​a test egy bizonyos területén.

Perifériás (körte) - Nők: kevesebb, mint 0,75. Férfiak: kevesebb, mint 0,85

A körte alakjára emlékeztető perifériás alaktípus főleg a csípőn és a fenéken halmoz fel zsírt. A derékbőség keskenyebb, mint a csípő kerülete. A "körték" gyakran genetikailag kódolt karaktertípussal rendelkeznek, ezért ez az "aránytalanság" egy egész életen át kíséri őket. Optimális súlynál ez a típus nem olyan kockázatos. A betegségek befolyásolják a láb területét - duzzanat, érrendszeri betegségek (visszér, lábszárfekély) és ízületi problémák jelentkeznek.

Kiegyensúlyozott - Nők: 0,75-0,80. Férfiak: 0,85-0,90

Kiegyensúlyozott testtípus esetén a zsír egyenletesen tárolódik az egész testben. Az egészséges életmód előfeltétele az optimális testsúly fenntartása.

Inkább középen hangsúlyos - Nők: 0,80-0,85. Férfiak: 0,90-0,95

Inkább a középen hangsúlyos testtípusban a zsír a hasban tárolódik, de nincsenek jelentős végletek. Itt is tanácsos fenntartani az ideális súlyt.

Középen hangsúlyos (alma) - Nők: több mint 0,85. Férfiak: több mint 0,95 

A középen hangsúlyos testtípus hajlamos a zsír felhalmozódására a has területén. Az alak "felkerekedik" túlzott felhalmozódás esetén, és alakjában hasonlít az almára. Ez a fajta testtípus számos civilizációs megbetegedésben szenvedhet, melynek okozója a testzsír túlzott mennyisége. Különösen kockázatos a bél (viszcelláris zsír) képződése, amelynek következtében a szervek (máj, hasnyálmirigy, vese, szív) megvastagodnak és funkcionalitásuk csökken. Ennek eredményeként több triglicerid szabadul fel a szervezetbe, ami a "rossz" DLD-koleszterin szintjének emelkedését és vérrögképződést eredményez. A cukorbetegség és a rák kockázata is fennáll.

Online kalkulátor

Számítsa ki, hogy melyik étrend felelmeg az Ön számára?

Nem

Problémás részek

A legmegfelelőb programot keresem...

Kérjen tanácsot táplálkozási tanácsadóval

foglalja le ingyenes telefonos konzultáció táplálkozási tanácsadóval