Francia keto diéta

KETO vs. LOW CARB? Melyik a jobb és miért?

Gondolkodik, hogy milyen étrend lehet az Ön számára megfelelő, de a sokféle megnevezés és típus bonyolítja választását? Gyakran különböző megnevezések alatt azonos vagy nagyon hasonló étrend található. A leggyakrabban felcserélhető diéták közzé a keto diéta és low carb diéta tartozik. Eláruljuk, hogy mi a különbség közöttük, és mi a közös bennük.

Keto diéta

A keto diétával gyakran találkozhat a keton, fehérje vagy protein név alatt. Ez a soknevű diéta a természetes fiziológiai állapotot a "ketózist" használja a fogyás lefolyása érdekében, amely akkor fordul elő a szervezetben, ha csökkentik az étrendben lévő szénhidrátok mennyiségét. Ezzel az állapottal őseink korábban is találkoztak már, például téli időszakban, az emberi test így létrehozta az energiatermelés "tartalék" módját. A ketózis során úgynevezett ketontestek képződnek, amelyek saját zsírraktáraink lebontásával jönnek létre, és a test ezeket használja fel fő energiaforrásként. Annak köszönhetően, hogy a ketózis során a testben egyenletesen tűnnek el a zsírlerakódások, a fogyás hatékony.

Hagyományos keto diéta esetén az étrendben való tápanyagok aránya leggyakrabban 70% zsír, 25% fehérje és 5% szénhidrát. Hogy a súlycsökkenés hatása gyorsabb legyen és a testünk saját zsírraktárát kezdje égetni, és ne azt a zsírt, amelyet éppen beviszünk testünkbe, a Prodietix keto diéta alacsony zsírtartalmú étrendet használ. Ugyanakkor a fehérje meghatározott mennyisége megegyezik a normális racionális étrend általános ajánlásaival.

A Prodietix keto étrenddel történő sikeres fogyás előfeltétele a választott diétaprogram és annak elveinek betartása, amelyek magukban foglalják az étkezés rendszerességét, az ivási rendszert és egyebeket. Az előre meghatározott tápanyagbevitelnek köszönhetően nem lesz szüksége önként beállítani a diétát. Ezenkívül a keto ételek optimális mennyiségű fehérjét tartalmaznak, így a fogyás során nincs izomtömeg-csökkenés.

A keto diétát orvosok is javasolják, mert számos egészségügyi előnnyel jár. Nagyon előnyös a metabolikus szindrómában szenvedőknek, mint az elhízás, a magas vérnyomás és a koleszterinszint vagy a II. típusú cukorbetegség. A keto diéta segít csökkenteni az inzulinrezisztenciát is. Egészségügyi korlátozások esetén a keto étrend követésének tervét mindig tanácsos orvossal konzultálni.

Low carb

A low carb, vagyis az alacsony szénhidráttartalmú étrendre nincs pontos definíció, nagyon gyakran érthető ez alatt többféle diéta is beleértve a keto diétát is. Az alacsony szénhidráttartalmú étrendben a tápanyagokat leggyakrabban így határozzák meg: optimális fehérjebevitel, közepes zsírszint mennyiség és enyhe szénhidrátmennyiség. Ezek nem csökkennek a keto diéta értékeire, de valamivel alacsonyabbak, mint a klasszikus fogyókúrás étrend. A low carb étrendben mind energiaforrásként minden tápanyag felhasználásra kerül, de mind elsődleges energiaforrás elsősorban a zsír. Ha a diéta során enyhébb a szénhidráthiány, akkor alacsonyabb az inzulinszint, ami megakadályozza a felesleges szénhidrátok anyagcseréjét és raktározását zsírraktárként, és jobban kihasználja a kalóriadeficiteket.

A low carb étrendben lévő szénhidrátok mennyiségét egyedileg kell beállítani. A fő tényező, amely ezt a mennyiséget befolyásolja, az egyén aktív testtömege, magassága és az izmok aránya, amelyek általában a testtömeg 60% -át teszik ki, és amelyek az élet során nagyobb százalékban felépíthetők, ezzel növelve az aktív tömeg arányát. A magasabb emberek jobban tolerálják a szénhidrátok bizonyos mennyiségét, mint az alacsonyabb emberek. Például egy alacsony nő, azonos szénhidrát-beállítással, közepes vagy magas szénhidráttartalmú módban van, ezzel szemben egy közepesen magas férfi alacsony szénhidráttartalmú módban lehet. Egy magasabb férfi gyengébb ketózisban is lehet.

A low carb étkezés a keto diéta befejezése után alkalmas a jó életmód és étrend megőrzésének egyik formájaként. A gyors fogyásra fókuszáló keto étrenddel ellentétben a low carb étrend alkalmasabb a testsúly fenntartására és az esetleges fogyásra, de annak folyamata lassabb. Előnye az ételek nagyobb változatossága és lehetősége, több gyümölcs és több szénhidrátos zöldség között válogathat. A low carb étrend mellett lehetőség van a gyakoribb sporttevékenységekre, és az aerob tevékenységek mellett választhatja az erősítő gyakorlatokat is.

Többet a Prodietix keto diétáról

Online kalkulátor

Számítsa ki, hogy melyik étrend felelmeg az Ön számára?

Számolja ki, mennyit fogyhat és versenyezzen összesen 1,3 millió Ft értékű nyereményekért!

Szeretne többet tudni? Tekintse meg a versenyszabályzatot.

Nem

Problémás részek

A legmegfelelőb programot keresem...

Kérjen tanácsot táplálkozási tanácsadóval

foglalja le ingyenes telefonos konzultáció táplálkozási tanácsadóval