Francia keto diéta

KETO vs. LOW CARB? Melyik a jobb és miért?

Gondolkodik, hogy milyen étrend lehet az Ön számára megfelelő, de a sokféle megnevezés és típus bonyolítja választását? Gyakran különböző megnevezések alatt azonos vagy nagyon hasonló étrend található. A leggyakrabban felcserélhető diéták közzé a keto diéta és low carb diéta tartozik. Eláruljuk, hogy mi a különbség közöttük, és mi a közös bennük.

Keto diéta

A keto diétával gyakran találkozhat a keton, fehérje vagy protein név alatt. Ez a soknevű diéta a természetes fiziológiai állapotot a "ketózist" használja a fogyás lefolyása érdekében, amely akkor fordul elő a szervezetben, ha csökkentik az étrendben lévő szénhidrátok mennyiségét. Ezzel az állapottal őseink korábban is találkoztak már, például téli időszakban, az emberi test így létrehozta az energiatermelés "tartalék" módját. A ketózis során úgynevezett ketontestek képződnek, amelyek saját zsírraktáraink lebontásával jönnek létre, és a test ezeket használja fel fő energiaforrásként. Annak köszönhetően, hogy a ketózis során a testben egyenletesen tűnnek el a zsírlerakódások, a fogyás hatékony.

Hagyományos keto diéta esetén az étrendben való tápanyagok aránya leggyakrabban 70% zsír, 25% fehérje és 5% szénhidrát. Hogy a súlycsökkenés hatása gyorsabb legyen és a testünk saját zsírraktárát kezdje égetni, és ne azt a zsírt, amelyet éppen beviszünk testünkbe, a Prodietix keto diéta alacsony zsírtartalmú étrendet használ. Ugyanakkor a fehérje meghatározott mennyisége megegyezik a normális racionális étrend általános ajánlásaival.

A Prodietix keto étrenddel történő sikeres fogyás előfeltétele a választott diétaprogram és annak elveinek betartása, amelyek magukban foglalják az étkezés rendszerességét, az ivási rendszert és egyebeket. Az előre meghatározott tápanyagbevitelnek köszönhetően nem lesz szüksége önként beállítani a diétát. Ezenkívül a keto ételek optimális mennyiségű fehérjét tartalmaznak, így a fogyás során nincs izomtömeg-csökkenés.

A keto diétát orvosok is javasolják, mert számos egészségügyi előnnyel jár. Nagyon előnyös a metabolikus szindrómában szenvedőknek, mint az elhízás, a magas vérnyomás és a koleszterinszint vagy a II. típusú cukorbetegség. A keto diéta segít csökkenteni az inzulinrezisztenciát is. Egészségügyi korlátozások esetén a keto étrend követésének tervét mindig tanácsos orvossal konzultálni.

Low carb

A low carb, vagyis az alacsony szénhidráttartalmú étrendre nincs pontos definíció, nagyon gyakran érthető ez alatt többféle diéta is beleértve a keto diétát is. Az alacsony szénhidráttartalmú étrendben a tápanyagokat leggyakrabban így határozzák meg: optimális fehérjebevitel, közepes zsírszint mennyiség és enyhe szénhidrátmennyiség. Ezek nem csökkennek a keto diéta értékeire, de valamivel alacsonyabbak, mint a klasszikus fogyókúrás étrend. A low carb étrendben mind energiaforrásként minden tápanyag felhasználásra kerül, de mind elsődleges energiaforrás elsősorban a zsír. Ha a diéta során enyhébb a szénhidráthiány, akkor alacsonyabb az inzulinszint, ami megakadályozza a felesleges szénhidrátok anyagcseréjét és raktározását zsírraktárként, és jobban kihasználja a kalóriadeficiteket.

A low carb étrendben lévő szénhidrátok mennyiségét egyedileg kell beállítani. A fő tényező, amely ezt a mennyiséget befolyásolja, az egyén aktív testtömege, magassága és az izmok aránya, amelyek általában a testtömeg 60% -át teszik ki, és amelyek az élet során nagyobb százalékban felépíthetők, ezzel növelve az aktív tömeg arányát. A magasabb emberek jobban tolerálják a szénhidrátok bizonyos mennyiségét, mint az alacsonyabb emberek. Például egy alacsony nő, azonos szénhidrát-beállítással, közepes vagy magas szénhidráttartalmú módban van, ezzel szemben egy közepesen magas férfi alacsony szénhidráttartalmú módban lehet. Egy magasabb férfi gyengébb ketózisban is lehet.

A low carb étkezés a keto diéta befejezése után alkalmas a jó életmód és étrend megőrzésének egyik formájaként. A gyors fogyásra fókuszáló keto étrenddel ellentétben a low carb étrend alkalmasabb a testsúly fenntartására és az esetleges fogyásra, de annak folyamata lassabb. Előnye az ételek nagyobb változatossága és lehetősége, több gyümölcs és több szénhidrátos zöldség között válogathat. A low carb étrend mellett lehetőség van a gyakoribb sporttevékenységekre, és az aerob tevékenységek mellett választhatja az erősítő gyakorlatokat is.

Többet a Prodietix keto diétáról

Online kalkulátor

Számítsa ki, hogy melyik étrend felelmeg az Ön számára?

Nem

Problémás részek

A legmegfelelőb programot keresem...

Kérjen tanácsot táplálkozási tanácsadóval

foglalja le ingyenes telefonos konzultáció táplálkozási tanácsadóval