Francia keto diéta

Hogyan kerülhetek ketózisba?

Akit érdekel a fogyás a keto diéta segítségével, már biztosan találkozott a ketózis kifejezéssel is. Úgy tűnhet, hogy ezt a kifejezést rejtély övezi, és nehéz elérni - de az ellenkezője igaz. Mi ez, és hogyan kerülhet a ketózis állapotába?

A ketózis testünk természetes élettani állapota, amelyben ketontestek képződnek és megkezdődik a zsírégetés. Ezt a folyamatot először a "fogyókúra gyógyszerek atyja", George L. Blackburn, a Harvard professzora nevezte el, aki azt kutatta, hogyan égeti el a test a raktározott zsírokat. Testünk a múltból megőrzi az energiatermelés "tartalék" folyamatát, amely olyan időszakokban, amikor a szénhidrát- és zsírellátás egész évben nem volt elegendő, segített elődeink életben maradásában, például az igényesebb téli szezonban. A diétában való szénhidrát csökkentésével aktiválódik a ketózis, amelynek során a ketontestek zsírraktárak lebontásával jönnek létre, amelyek tartalék energiaforrásként szolgálnak.

Az étrend megfelelő cukrok, zsírok és fehérjék arányával 2-3 napos keto diéta után a ketózis állapotába kerülhet. A ketózis segít csökkenteni a szubkután és a bélzsírt, pozitív hatással van a koleszterinszintre, és megelőzi a szív- és érrendszeri betegségeket. Hatékony a cukorbetegség megelőzésében és kezelésében is, mert a ketózis során csökken az inzulin termelése. Az inzulin felelős az édesség utáni vágyakozásért, ezért a ketózis során az édesség aligha fogja zavarni. A ketózis a test méregtelenítésére is kiválóan alkalmas, mert közben a test égeti és kiüríti a megtelepedett mérgező anyagokat.

A keto étrend legnagyobb előnye, hogy főként zsírraktárakból éget, miközben megőrzi az izomtömeget. A keton testek főleg a zsírszöveteket bontják le, és a speciális fehérje ételek elegendő fehérjével látják el a testet az izomtáplálás pótlásához. A keto étrend három egymást követő fázisra történő felosztásának köszönhetően, amelyek során fokozatosan belefoglalja a "normál" ételeket az étrendbe, megakadályozza a jo-jo effektust. Hosszú távú egészséges étkezési szokásokkal nemcsak fogyhat, hanem megőrizheti álmai súlyát is.

Sajnos nagyon gyakran előfordul, hogy az emberek "önállóan" kezdik el a keto étrendet, és megpróbálják azt betartani, viszont nem találják el az élelmiszer-összetevők helyes arányát, és nemcsak hogy nem kerülnek ketózisba, de nem is biztosítanak testüknek minden alapvető tápértékket. Bizonyos esetekben túlzott fehérjefogyasztás lép fel, ami vese túlterheléséhez vezethet. Ezért azt javasoljuk, hogy ne kockáztassa saját egészségét, és próbáljon ki testre szabott diétás programokat. Étrendprogramjaink egyénisége az álom alakjának kulcsa - figyelembe kell venni a nemet, az életkort, az aktuális testsúlyt és a fogyás céljait. Ami a barátainak működik, nem biztos, hogy Önnek is fog.

Online kalkulátor

Számítsa ki, hogy melyik étrend felelmeg az Ön számára?

Nem

Problémás részek

A legmegfelelőb programot keresem...

Kérjen tanácsot táplálkozási tanácsadóval

foglalja le ingyenes telefonos konzultáció táplálkozási tanácsadóval