Francia keto diéta

Édesítse meg az őszt a Prodietix-el! Október 19. és 22. között minden édes fehérjetartalmú ételhez 15% kedvezményt készítettünk! Vásárlás>>

Hogy ne hízzunk meg a nyaralás alatt?

A nyaralások időszaka elkezdődött. Hogy ne szegjük meg pár nap alatt a diétát és hogyan tartsuk meg súlyunkat? Erről beszélgettünk Tamással, táplálkozási tanácsadónkkal.

Tomi, vásárlóink a nyári szezon előtt egyre gyakrabban kérdezik, mit nassolhatnak nyaralásukon. Mit tanácsolsz?

Vásárlóinknak általában azt szoktam tanácsolni, hogy vigyenek magukkal azonnal fogyasztható proteines ételeket. Lehetnek édesek vagy sósak is. Nagyon praktikus így pakolni hiszen elég egy shaker és mosogatni sem kell. Minden Prodietix proteines ételnek körülbelül egyforma a tápértéke, így mindenki válogathat ízlése szerint. A diéta után is lehet napi egy-két proteines ételt sorolni az étrendbe naponta. A többi étkezésnek teljesértékűnek kellene lennie, tehát tartalmaznia kellene fehérjét szénhidrátot és zsírt is). 

A nyaralást mindenki ki szeretné élvezni ehhez hozzá tartoznak az éttermek is. Mit lehet rendelhet ha épp a diétás programot követi valaki? 

Ha a diéta 1. fázisában tart akkor csak a Prodietix ételeket fogyaszthatja a megengedett zöldségekkel kombinálva. Étterem látogatása esetén rendeljen salátát. Oda kell figyelni arra, hogy a megengedett zöldségekből legyen elkészítve és ne legyen hozzá öntet. Tehát olaj, ecet, só és a megengedett zöldségek az ideális választás. A megengedett zölséget megtalálja a rendeléshez kapott Útmutatóban. Ha ezt nem sikerülne betartania, akkor végső esetben hozzá adhat a megengetedtt zöldségekhez a 2. fázisból valamilyen megengedett alapanyagot (hús, hal, tojás). Ezt a lehetőséget azonban csak igazán kivételes esetekben használja.

A második fázistól már sokkal kellemesebb az ételválasztás. Ebédre vagy vacsorára ehet húst, vagy tenger gyümölcseit (a megengedett alapanyagok listájáról). Köretként választhat zöldség salátát a megengedett zöldségekből vagy akár grillezett zöldséget is. Kétszer hetente fogyaszthat olívabogyót is (5db) és 20g parmezánt.

A harmadik fázistól a húshoz fogyaszthat szénhidrátos köretet is  - rizs, burgonya vagy hüvelyesek. Figyeljen arra hogy csak napi 2 evőkanál megengedett egy adaghoz. Megengedett már 3 evőkanál magas szénhidráttartalmú zöldség is (borsó, kukorica, répa). Rendelhet például húslevest is, ahol általában megtalálhatóak ezek a zöldségek.

És mi van az alkohollal?

A diéta alatt száraz fehér vagy vörös bort lehet inni. Egy pohár, hetente kétszer megengedett. Egy szuper tipp: rendeljen fröccsöt, így egy vacsorához nyugodtan két poharat is elfogyaszthat és a folyadékbevitelt is könnyebben be tudja tartani.

Mi történik ha megszegjük a diétát, és valami nem megengedettet fogyasztunk?

Ez is megtörténhet, nem kell pánikba esni. Elég három napra visszatérni a diéta 1. fázisába, ezeket a szabályokat betartani és újra ketózisba kerül. Ezt le tudja tesztelni Ketophan tesztcsíkkal. Ha valami nem megengedettet fogyaszt, akkor érdemes kipróbálni a Ketosafe szénhidrát blokkolót. Édesítőszerrel kiegészített étrend-kiegészítő, elősegíti a szénhidrát-anyagcserét és a normál vércukorszint elérését. Funkciója azonban nem megelőző. A diéta betartását csak az előírt szabályok szerint javaslom.

Meg lehet szakítani a diétát és a nyaralás után újra folytatni? 

A diéta megszakítását nem tanácsolom, hiszen a legjobb fokozatosan végigmenni mindhárom fázison és így beépíteni a szénhidrátokat az étrendbe. Azoknak, akik tudják hogy a nyaralás alatt nem fogják betartani a diéta szabályait azt tanácsoljuk, hogy válasszanak egy rövidebb programot kezdésnek és csinálják végig mind a három fázist. Ezután a nyaralásom tarthatnak szünetet, ennek legalább fele olyan hosszúnak kellene lennie, mint a diétás program volt. Ezután pedig az aktuális paraméterek szerint választhatnak egy új programot.

Milyen fizikai tevékenységeket ajánlana a nyaralás alatt?

A nyaralás alatt lehet aerob aktivitást végezni. Olyan aktivitásról van szó, ahol a maximális pulzusszám 50 - 75% alatt marad. Ezt a tartományt meg lehet mérni sportlaboratóriumban, vagy tesztelni és kiszámítani az interneten elérhető különféle képletekkel. Egyszerűen fogalmazva, olyan edzésről van szó, amely közben nyugodtan tudunk beszélni, légzési nehézségek nélkül, és a szervezet is felmelegszik. Sokakat meglep, hogy ebbe a kategóriába tartozik például a gyors séta, vagy a futás is, amely viszont nagy súlytöbblet esetén túl megterhelő lehet a szervezetnek és nincs jó hatással a súlycsökkentésre. A megfelelőbb aktivitások közé tartozik a biciklizés, úszás, vagy más  tornagépek a hotel konditermében (ellipszis, rotoped és hasonlók). Ha valamelyik aerob aktivitást választja, akkor szünetek nélkül, legalább 45 percig kellene tartania.







 

Bízunk benne hogy, Tamás tanácsai és tippjei segíteni fognak. Kérdések esetén keressenek minket az info@prodietix.hu e-mail címen vagy a  +36 30 1636 123 telefonszámon.

Online kalkulátor

Számítsa ki, hogy melyik étrend felelmeg az Ön számára?

Nem

Problémás részek

A legmegfelelőb programot keresem...

Kérjen tanácsot táplálkozási tanácsadóval

foglalja le ingyenes telefonos konzultáció táplálkozási tanácsadóval